وامداران

ساخت وبلاگ
عوامل خودکشی در ملاعام چیست؟

به گزارش آستان، خودكشی از جمله موضوعاتی است كه همواره روان‌شناسان درباره آن اظهارنظر می‌كنند و از آنجا كه فعلی است كه بر اثر كش‌مكش‌های درونی در فرد به وقوع می‌پيوندد بسياری از آنها اين پديده را معلول اختلالات روانی در افراد می‌دانند. اما چند وقتی است كه پای اظهارنظرهای ديگری نيز به اين موضوع باز شده است. با وجود اينكه بسياري بر اين باورند كه آمار خودكشی افراد در ايران به نسبت ميانگين جهانی نگران‌كننده نيست آمارهاي داخلي نشان می‌دهد كه در استان‌های محروم خودكشي بیشتر از استان‌های دیگر است.

آمارهايی كه در سال گذشته منتشر شد نشان می‌داد كه نرخ خودكشی در ايلام بیشتر از ۵۰ نفر از هر ۱۰۰هزار نفر است، در حالی كه اين رقم در جهان ۱۱ نفر است. خودكشی‌های كه اخيرا درملأعام اتفاق افتاده است علاوه بر مسئولان، نگرانی بسياري از صاحب‌نظران در حوزه‌های مختلف را نيز در پی داشته است. در بررسی‌های انجام شده مشخص شده بسياری از افرادی كه دست به خودكشی می‌زنند از بيماری‌های روانی حادی رنج نمی‌برند و اين فشارهای اجتماعی، اقتصادی و گاهی روانی است كه آنها را ناچار به خودكشی می‌كند.

اين افراد با خودكشی درملأعام سعی دارند ديگران را در جريان مشكلات خود قرار دهند. بسياری از آنان پس از اينكه هيچ راهی پيش روی خود نمی‌بينند تنها با انگيزه مطرح شدن اين موضوع به عنوان دغدغه اجتماعی و انجام اقداماتی برای رفع آن اقدام به انجام اين عمل می‌كنند. افراد زيادی نام خودكشی نمايشی روی خودكشی‌های اخير گذاشته‌اند و معتقدند اين خودكشی‌ها جنبه نمايشی دارد و افراد صرفا براي جلب توجه اين كار را انجام می‌دهند، اما با نگاهی به نتايج اين خودكشی‌ها كه نشان می‌دهد بيشتر آنها موفق بوده و در واقع تنها «اقدام به خودكشی» نبوده است می‌توان اين فرضيه را رد كرد.

اما اين سوال كه چرا افراد تصميم می‌گيرند پيش چشم ديگران و در مكان‌های عمومی اين كار را انجام دهند همچنان به عنوان مهم‌ترین سوال به قوت خود باقی است. انجام اعمال اين‌چنينی همواره احساسات مردم را جريحه‌دار كرده و بسياری از آنها پس از ديدن اين اتفاق دچار شوك روحی بزرگی می‌شوند كه تا مدت‌ها زندگی آنها را تحت تاثير خود قرار می‌دهد. علاوه بر این، عادی شدن اين‌گونه اتفاقات در جامعه باعث می‌شود نگاه مردم نسبت به اين پديده تغيير كند يا عده‌ای از اين‌گونه رفتارها الگوبرداری كنند، تا جايی كه سيدكاظم ملكوتی، رئيس انجمن علمی پيشگيری از خودكشی هشدار می‌دهد كه رسانه‌ها اخبار اين خودكشی‌ها را در بوق و كرنا نكنند تا عادی‌سازی يا الگوبرداری اتفاق نيفتد.

فشار‌ها در معرض دید عمومی

علی رستمی یک عضو هیات مديره انجمن روان‌شناسی ايران درباره وقوع خودكشی درملأعام می‌گويد: خودكشی به خودی خود عملی خشن است و ناشی از خشمی است كه در فرد وجود دارد و او خواهان ابراز آن است. فرد به اين دليل در ملأعام اين كار را انجام می‌دهد كه هم به نوعی ديده شود و هم از اين طريق پيامی را به اعضای جامعه برساند.

وی ادامه می‌دهد: در چند مورد خودكشی كه در هفته‌های اخير گزارش شد پخش شدن اطلاعاتی كه درباره خودكشی اين افراد بود نشان می‌داد كه اين افراد بيشتر خواهان اين بوده‌اند كه فشارهای اقتصادی و اجتماعی كه بر آنها تحميل شده را برجسته كنند و در معرض ديد عموم قرار دهند.

رستمی درباره زمينه‌های اجتماعی و روانی كه فرد را وادار به چنين اقدامی می‌كند، می‌گويد: اين اقدامات می‌تواند تركيبی از مشكلات روانی‌ و اجتماعی باشد. به بسياری از اين افراد نمی‌توان برچسب بيمار روانی زد، اما اين افراد در برابر فشاری كه وجود دارد واكنش‌های انفجاری از خود نشان می‌دهند و نمی‌توانند منطقی‌ درباره آن معضلات فكر كنند. مسلما موج مشكلات اجتماعی است كه اين افراد را به سمت خودكشی می‌برد، اما نمی‌توان گفت كه اين افراد دارای شخصيتی كامل هستند.

این روان‌شناس درباره تاثيرات خودكشی‌های اخير بر جامعه می‌گويد: اين قبيل اقدامات هيچ‌گونه تاثير مثبتی بر جامعه ندارد و به جز اينكه افراد بسياری را متاثر كند و آزار دهد دردی از جامعه دوا نخواهد كرد.

منبع:آستان

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 192 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:18

اینکه ما موفق بوده‌ایم یا نه، باید در رسانه‌ها تحلیل شود و اگر به این نتیجه رسیدیم که حرکتمان برای تقویت احزاب بوده، در همان مسیر ادامه می‌دهیم و در غیراین‌صورت، تجدیدنظر می‌کنیم. ما دنبال تعارف نیستیم و واقعا می‌خواهیم که بی‌پرده نقد شویم. ما در برخی از استان‌ها برخلاف پیش‌بینی‌هایمان شکست خوردیم

به گزارش شفاف؛ روزنامه شرق امروز پنج‌شنبه 95/2/30 گفت و گویی تفصیلی با محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید، انجام داده است که خلاصه ای از آن را در ادامه می‌خوانید:

- باید صادقانه و شفاف عملکرد گفتمان اصلاحات را تحلیل کنیم. ما باید ابتدا این را تحلیل کنیم که در دهه٧٠ چه کردیم که به پیروزی رسیدیم، در دهه ٨٠ چه شد که با مشکلات جدی روبه‌رو شدیم و در ٨٢ و ٨٤ و ٨٦ شکست‌های سیاسی داشتیم و به سال ٩٠ رسیدیم که اصلا نامزدی نداشتیم. بعد از اینها باید دهه ٩٠ را که حالا در میانه آن هستیم، تحلیل کنیم که چگونه شاهد به‌خودآمدن گفتمان اصلاحات بودیم

- چون در تهران فهرست ما یک جا و در مرحله اول رأی آورد، بازتاب بیشتری داشت؛ ولی واقعیت این است که در بسیاری از شهرستان‌ها اتفاقی مانند تهران افتاد. حتی در برخی از شهرها به دلیل حضور مردم نتیجه انتخابات از آنچه ما انتظار داشتیم و تحلیل کرده بودیم، هم فراتر بود. من همان روند تهران را در استان‌ها هم دیدم

- ما آمادگی داریم که عملکرد شورای سیاست‌گذاری تحلیل و ارزیابی شود تا نقاط ضعف و قوت آن مشخص شود. ما حتما در این ‌بین اشتباهاتی هم داشته‌ایم. ما در برخی از حوزه‌ها نتوانستیم انسجامی را که مدنظرمان بود به‌خوبی ایجاد کنیم و با مشکلاتی مواجه شدیم و شکست‌هایی هم خوردیم. ما در سایت رسمی خود، یعنی سایت گام دوم با برخی ناهماهنگی‌ها و اشتباهات مواجه شدیم و منکر اشتباهات نیستیم؛ اما در هیچ موردی از تهران برای حوزه‌ها و برخلاف‌ نظر آنها تصمیم‌گیری نشد. آنچه در این موارد اتفاق افتاد، بیشتر ناشی از ناهماهنگی یا گاهی اختلاف بین استان و حوزه بود. ما چون فهرست را از شورای استان می‌گرفتیم، وقتی استان فهرست را به ما می‌داد، آن را به عنوان کاندیدای خود معرفی می‌کردیم و در برخی موارد بعد از اعلام، متوجه می‌شدیم؛ مثلا در فلان حوزه بین شورای حوزه و شورای استان درباره کاندیداها اختلاف نظر وجود دارد

- من که ریاست شورای سیاست‌گذاری در تهران را به عهده داشتم، دو نفر را برای قرارگرفتن در فهرست تهران مدنظر داشتم. فکر می‌کنید، آن دو نفر چه شدند؟ هیچ‌کدام وارد فهرست نشدند؛ چون نظر شورا این نبود و بنا بر این بود که ظرفیت‌سازی کنیم. حتی در یکی از حوزه‌های خارج از تهران هم نظر من روی فردی بود که معتقد هستم بسیار فرد مناسب و خوبی است؛ اما شورای آن حوزه نظر دیگری داد و ما به نظر شورا عمل کردیم و به دوستان خودم گفتم که این هزینه دموکراسی است

- ما در انتخابات ٩٤ دو راهبرد مهم جوان‌گرایی و حضور زنان را داشتیم که تا حدودی در آن موفق شدیم و در شورای شهر و روستا امیدواریم این دو راهبرد را جدی‌تر دنبال کنیم. در انتخابات ریاست‌جمهوری هم ما می‌خواهیم دو گامی را که برداشتیم، ادامه دهیم؛ بنابراین باید زودتر مسیر راه و چگونگی حرکت یک‌ساله آینده خود را تعیین کنیم

- در کل احساس ما این است که عملکرد شورای‌عالی باعث تقویت احزاب شده و در مقابل برخی از دوستان هم معتقدند که بر عکس، این شورا موجب تضعیف احزاب شده است. من خواهش می‌کنم که شما هم در رسانه خود به این موضوع وارد شوید و نخبگان جامعه هم نظر بدهند؛ چون ما معتقدیم که نمی‌شود تا ابد در کشور به صورت جبهه‌ای حرکت کرد و بنای ما تقویت احزاب بوده است. اینکه ما موفق بوده‌ایم یا نه، باید در رسانه‌ها تحلیل شود و اگر به این نتیجه رسیدیم که حرکتمان برای تقویت احزاب بوده، در همان مسیر ادامه می‌دهیم و در غیراین‌صورت، تجدیدنظر می‌کنیم. ما دنبال تعارف نیستیم و واقعا می‌خواهیم که بی‌پرده نقد شویم. ما در برخی از استان‌ها برخلاف پیش‌بینی‌هایمان شکست خوردیم و در برخی از استان‌ها که فکر می‌کردیم پیروزی نسبی داشته باشیم، پیروزی قاطع به دست آوردیم

- ما نماینده مطالبات مردم هستیم و خود را در برابر این مردم پاسخ‌گو می‌دانیم و هرآنچه گفته‌ایم، خود را موظف به اجرایش می‌دانیم؛ بنابراین ما نمی‌توانیم بیاییم حرفی بزنیم و به‌واسطه آن از مردم رأی بگیریم و بعد بگوییم به دلیل توجیهات شبه‌سیاسی، از خواسته شما عقب‌نشینی می‌کنیم

- به کوتاه‌آمدن ناشی از کمبود اعتمادبه‌نفس یا از سر زدوبندهای غیرشفاف، تعامل نمی‌گوییم. شما به انتخاب شعارهای ما در ایام انتخابات دقت کنید. طبیعتا مطالبات مردم فراوان بود، ولی ما مطالباتی را به عنوان شعار خود برگزیدیم که درباره آنها با رقیب خودمان اختلاف نظر کمی داریم؛ مثلا مطالبات اقتصادی که شعار ما و رقبایمان بود. در ادامه مسیر هم مسئله اقتصاد و معیشت مردم و رکود و اشتغال و امثال اینها مسائلی است که به‌راحتی می‌توانیم درباره‌اش با رقیب تعامل کنیم

- ما از همان ابتدا هم به صورت آگاهانه در فهرست خودمان افرادی را گذاشتیم که می‌دانستیم در اصلاحات تعریف نمی‌شوند و به خاطر این افراد خیلی هم در مقابل جوانان خودمان هزینه دادیم و روی شخص من هم خیلی فشار بود. جوان‌های ما توجیه نمی‌شدند که چرا باید این افراد در فهرست ما باشند. اما بحث ما همان منافع ملی و ائتلاف فراگیر بود. این خیلی روشن بود و ما می‌دانستیم که برخی از این افراد در هنگام انتخاب رئیس حتما به ما رأی نمی‌دهند و درواقع به‌ازای هر یک نفر از آنها ما دو رأی از دست می‌دادیم؛ چون یک رأی از ما کم می‌شد و یک رأی به رقیب ما اضافه می‌شد. اما در ابتدا با آگاهی از همه این مسائل به‌خاطر توجهی که به ضرورت نزدیکی بیشتر نیروهای اعتدالی داشتیم آنها را در فهرست خود قرار دادیم.


وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 187 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:18

جوان خواستگار و دوستش که دختر جوانی را مورد آزار و اذیت قرارداده بودند، سحرگاه دیروز در زندان مرکزی یاسوج به دار مجازات آویخته شدند.

این دو مرد اعدامی یک سال و نیم پیش دختر جوانی را در یکی از مناطق شهرستان بویراحمد ربوده و مورد آزار و اذیت قرار داده بودند.

آنها با شکایت دختر جوان تحت تعقیب پلیس قرار گرفته و دستگیر شدند. متهمان که یکی از آنها سابقه‌دار بود، با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شدند و به ربودن و آزار و اذیت دختر جوان با همدستی جوان دیگری که فراری بود، اعتراف کردند. 

تحقیقات از این دو متهم نشان می‌داد که یکی از آنها چندی پیش با شاکی ـ دختر جوان ـ آشنا و به عنوان خواستگار وارد زندگی او شده است.

روز حادثه نیز به بهانه تفریح و حرف زدن درباره زندگی‌شان به اطراف شهر رفته بودند که پسر جوان به بهانه ای خودرو را متوقف می‌کند.

بعد از آن دو نفر از دوستانش به او ملحق می‌ شوند و سه نفری دختر جوان را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند .
این دو جوان آزارگر روانه زندان شدند اما تلاش برای دستگیری سومین متهم بی‌نتیجه ماند. مدتی بعد دو متهم پرونده در دادگاه کیفری استان کهگیلویه و بویراحمد محاکمه و هر دو به اعدام محکوم شدند. این احکام به تائید دیوان عالی کشور رسید و برای اجرا به واحد اجرای احکام دادگستری ارسال شد.

در این مرحله شمارش معکوس برای مرگ آنها آغاز شد.

سرانجام با گذشت یک سال و نیم از وقوع جرم، آنها دیروز در زندان مرکزی یاسوج به دار مجازات آویخته شدند. در حالی پرونده این دو محکوم اعدامی بسته شده است که تلاش پلیس برای شناسایی و دستگیری همدست فراری آنها ادامه دارد.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 186 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:18

پیراهن زین‌الدین زیدان که در جام جهانی سال 1998 می‌پوشید به فروش رسید.

پیراهنی که زین‌الدین زیدان در فینال جام جهانی 1998 فرانسه می‌پوشید به قیمت 78295 یورو خریداری شد.

زین‌الدین زیدان، مربی حال حاضر رئال مادرید، نقش مهمی در قهرمانی فرانسه در سال 1998 داشت مخصوصا در بازی مقابل برزیل در بازی فینال.

فروش پیراهن زین‌الدین زیدان + تصاویر
فروش پیراهن زین‌الدین زیدان + تصاویر

پیراهن این افسانه فرانسوی، پس از به فروش گذاشته شدن در دفتر مرکزی آدیداس، یک کلکسیونر متخصص در زمینه پیراهن‌های ورزشی به نام الیویر دمولیس خریداری شد.

گفتنی است الیویر دمولیس قصد دارد این پیراهن را به موزه فدراسیون جهانی فوتبال-فیفا اهدا کند.

فروش پیراهن زین‌الدین زیدان + تصاویر
فروش پیراهن زین‌الدین زیدان + تصاویر

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 181 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:37

فرودگاه‌ها در ایالت‌های مختلف آمریکا میزبان اسب‌های مینیاتوری، دلقک‌ها و خوراکی‌های متنوع برای مسافران است.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 189 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:37

تصاویری که از مأموریت شاتل ناسا دیده نشده است ثابت می‌کند که فضایی‌ها وجود دارند.

کلیپی از مأموریت شاتل ناسا منتشر شده است که نشان می‌دهد یک جسم معلق در فضا دیده می‌شود که به طور ناگهانی تغییر جهت می‌دهد.

با توجه به این توضیح که اشیای معلق در فضا قادر نیستند به طور ناگهانی تغییر جهت بدهند پس تیم محققان ناسا تصور می‌کنند که این این ذره معلق می‌تواند یک سفینه فضایی بیگانگان باشد.

تصاویر نادیده از ناسا + تصاویر

یکی از اعضای این تیم در این باره گفته است که او فکر نمی‌کند که آن‌قدر احمق باشند که فکر کنند اشیای قابل حرکت در فضا وجود داشته باشند.

تصاویر نادیده از ناسا + تصاویر

ویدیوهای دیگری نیز از این مأموریت نشان داده شده است که در یکی از آن‌ها نشان داده شده است که یک شیء شبیه بومرنگ مدام به عقب و جلو حرکت می‌کند.

تصاویر نادیده از ناسا + تصاویر

تیم تحقیقات ناسا تصور می‌کند که همه این تصاویر نشانه‌هایی از زندگی موجودات فضایی در خارج از جو زمین است اما برخی هم هنوز باور ندارند که موجودات فضایی وجود داشته باشند.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 160 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:37

عضو حقوقدان شورای نگهبان اعلام کرد که نتایج دور دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های باقی‌مانده، به جز «بندرلنگه» و «اهر» به تأیید این شورا رسیده است.

نجات‌الله ابراهیمیان عضو حقوقدان شورای نگهبان در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد که نتایج دور دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های باقی‌مانده، به تأیید این شورا رسیده است.

به گفته وی، فقط حوزه انتخابیه بندرلنگه تاکنون به تأیید شورای نگهبان نرسیده که در ادامه جلسات امروز رسیدگی خواهد شد.

ابراهیمیان همچنین پیرامون نتایج انتخابات حوزه انتخابیه تبریز هم اظهار داشت: نتایج مربوط به حوزه انتخابیه تبریز همچنان در مرحله بازشماری است و پس از بازشماری، شورای نگهبان نظر خود را اعلام خواهد کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که دستور تحقیق از نتایج انتخابات حوزه انتخابیه اهر و هریس هم در نشست امروز شورای نگهبان صادر شده است.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 183 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:11

از زمانی که استفاده تبلیغاتی از اسامی رتبه های برتر کنکور سراسری در رسانه های تصویری و شنیداری ممنوع شده است. برخی از مؤسسات کنکور رو به فضای مجازی آورده اند و سعی دارند تا با درج مصاحبه ها و مطالب ساختگی از رتبه های برتر کنکور؛ اینگونه وانمود کنند که موفقیت این نفرات برتر؛ حاصل کلاس های کنکور، کتابها و یا آزمون های آزمایشی آنها بوده است.

پشت پرده بازار داغ کنکور در گفتگو با یک رتبه تک رقمی

به گزارش «شفاف»؛ از زمانی که استفاده تبلیغاتی از اسامی رتبه های برتر کنکور سراسری در رسانه های تصویری و شنیداری ممنوع شده است. برخی از مؤسسات کنکور رو به فضای مجازی آورده اند و سعی دارند تا با درج مصاحبه ها و مطالب ساختگی از رتبه های برتر کنکور؛ اینگونه وانمود کنند که موفقیت این نفرات برتر؛ حاصل کلاس های کنکور، کتابها و یا آزمون های آزمایشی آنها بوده است. از طرفی بازار تبلیغات فروش بسته های آموزشی و شگردهای آلفای ذهنی؛ مهندسی معکوس و فرمولهای فوق سریع در حل تستهای کنکور نیز به شدت رواج یافته است. با سایت خبری شفاف همراه باشید تا در گفتگو با یکی از رتبه های برتر کنکور که نمی خواهد نامش فاش شود به بررسی حقایق پشت پرده این آزمون نفس گیر بپردازیم.

شفاف : به عنوان اولین پرسش، آیا شما خودتان هم برای موفقیت در کنکور سراسری از کلاس های کنکور و یا مشاوره تحصیلی استفاده کرده اید؟

رتبه برتر: در کلاس های کنکور که خیر شرکت نمی کردم اما از ابتدای سال سوم دبیرستان زیر نظر مشاور تحصیلی بودم.


اما در یکی از تالارهای گفتگوی کنکور آمده است که شما در آن تالار به پرسش های کنکوری داوطلبین پاسخ داده اید و در آنجا گفته اید که بدون کمک گرفتن از مشاور تحصیلی، موفق به کسب رتبه تک رقمی شده اید؟

من اطلاعی در این مورد ندارم و در هیچ سایت یا تالار گفتگویی نیز عضو نیستم و هیچ صفحه اختصاصی نیز در شبکه های اینترنتی ندارم و اگر چنین کاری هم صورت گرفته ، قطعاً از جانب من نبوده است زیرا من نه فرصت آنرا دارم و نه علاقه ای به فعالیت در شبکه های اجتماعی دارم.

بنابراین نام کاربری ایجاد شده در آن تالار گفتگو باید جعلی باشد؟

اگر فردی به نام من در هر تالار یا شبکه اجتماعی، نام کاربری ایجاد کرده ، قطعاً آن نام کاربری جعلی است.

برخی از سایتهای مرتبط با کنکور، مصاحبه هایی از قول شما منتشر کرده اند، که شما گفته اید در آزمون های آزمایشی آنها شرکت کرده و یا از کتابهای کنکورشان استفاده کرده اید.

من تاکنون با هیچ سایت کنکوری مصاحبه نکرده ام و امکان ندارد از کتاب کنکوری تعریف کرده باشم چون اساس کار مشاورم تکیه بر کتابهای درسی و تست های کنکور سراسری بود. از طرفی به توصیه مشاور تحصیلی ام، تنها در آزمون های آزمایشی گروه ایشان و چند آزمون آزمایشی سازمان سنجش شرکت می کردم.

اما آنها حتی کارنامه هایی را به نام شما منتشر کرده اند؟

این مشکل تنها مختص من نیست، چون چند رتبه برتر کنکور دیگر نیز به من گفته اند که به نام آنها کارنامه هایی ایجاد شده است که واقعی نیستند.

چرا تعدادی از نفرات برتر کنکور با وجود استفاده از مشاور تحصیلی و یا معلم کنکور، داشتن آن را انکار می کنند؟

شاید یک دلیلش این باشد که آنها نمی خواهند موفقیت خود را با کسی تقسیم کنند و این تصور ایجاد شود که آن افراد بدون کمک مشاور یا دبیر کنکور ، توانایی دستیابی به رتبه های برتر را نداشته اند.

مشاور تحصیلی تا چه اندازه در موفقیت شما نقش داشته است؟
بطور دقیق نمی توانم درصدی برای نقش آن تعیین کنم اما می توانم اینگونه بگویم که اگر با روش ها و برنامه های درسی مشاور با دانشم درس نمی خواندم، قطعاً در آزمون سراسری رتبه تک رقمی و حتی دو رقمی کسب نمی کردم.


شاید چون شما یک دانش آموز تیزهوش بوده اید مشاور تحصیلی در موفقیت تان نقش بسزایی داشته است؟

در کنکور سراسری صرفاً تکیه بر تیزهوش بودن باعث موفقیت نمی شود، دوستان بسیاری دارم که از من هم باهوشترند اما رتبه کنکورشان بالای هزار شد. ضمن اینکه در آن سالی که زیر نظر مشاور تحصیلی بودم در یک گروه هفت نفره قرار داشتم که دانش آموزی با معدل هجده هم حضور داشت و در کنکور همان سال در رشته دندانپزشکی دانشگاه شهیدبهشتی پذیرفته شد. به نظر من مهم اجرای دقیق فرامین مشاور و برنامه های هوشمندانه ایشان بود که موفقیت بچه ها را تضمین می کرد.

یعنی تأثیر برنامه های درسی و روش های مشاور کنکورتان تا این اندازه پررنگ بوده است؟
بله قطعاً ؛ زیرا ایشان صرفاً یک مشاور تحصیلی عادی نیستند و علاوه بر هدایت عالی من برای کسب رتبه برتر کنکور؛ تأثیر بسزایی در شکل گیری شخصیتم داشته اند. تفاوت ایشان با سایر مشاورینی که دیده بودم، همانند تفاوت اتومبیل مرسدس بنز با یک خودروی بسیار معمولی است. باید اعتراف کنم که تا قبل از آشنایی با ایشان، من و خانواده ام علاقه خاصی به جنگ تحمیلی و شهدای آن نداشتیم اما ایشان باعث شدند تا من با شخصیت افرادی نظیر شهید حسن باقری به عنوان یک جوان نابغه جنگ که تبدیل به طراح بزرگ عملیات های نظامی و موفق ایران شده بود، آشنا شوم و اکنون هم که دانشجو هستم هر ماه یک کتاب در زمینه شخصیت فرماندهان جنگ مطالعه می کنم و نکات بسیار با ارزشی از آنها آموخته ام. باید اذعان کنم شخصیت شهید حسن باقری در ایجاد تحول روحی در کلیه اعضای خانواده ام بسیار مؤثر بوده است. به همین دلیل هر زمان که فرصتی دست می دهد، با خانواده بر سر مزار ایشان و سایر شهدا در قطعه بیست و چهار بهشت زهرا حاضر می شوم.


جدی می گویید! مگر مشاورین تحصیلی به این مسائل هم می پردازند؟
بقیه مشاورین را نمی دانم اما مشاور من با بیان زندگی شخصیتهایی نظیر شهید حسن باقری و شهید چمران به من نشان داد که دستیابی به اهداف به ظاهر بزرگ، کار سخت و پیچیده ای نیست و با درک صحیح از هدف و استفاده از ابزارهای مناسب می توان بدان دست یافت.


این صحبتها نشان می دهد شما با آگاهی و تحقیقات کامل از یک مشاور تحصیلی استفاده کرده اید؟
بله همینطور است. دایی من که خود از اساتید دانشگاه صنعتی شریف است، مصاحبه ها و مقالات علمی ایشان را در خبرگزاری ها دنبال می کردند و معتقد بودند که تفکرات ایشان در زمینه آموزش و پرورش و نیز کنکور سراسری بسیار علمی و کاربردی است. ضمن اینکه رسانه ها از او به عنوان علمی ترین مشاور تحصیلی یاد می کنند. البته بعدها که به مشاورم مراجعه کردم، تلسط و اشراف ایشان بر کلیه دروس کنکور، مرا حسابی غافلگیر کرد. به ویژه آنکه راهکارهای سریعی که برای حل تستهای کنکور ارائه می کردند، کاملاً مبتنی بر مفاهیم کتابهای درسی بود و نشان می داد که ایشان بخوبی با روشهای تفکر طراحان کنکور سراسری در طراحی تست ها آشنا هستند، از طرفی برنامه های درسی شان به شدت علمی و بسیار متفاوت تر از برنامه هایی بود که در مراجعه به مشاورین تحصیلی دیگر دیده بودم.

مگر خودتان برای کنکور برنامه ریزی نمی کردید؟
نه ابداً زیرا برنامه ریزی درسی کار یک دانش آموز نیست بلکه مسلتزم داشتن تخصص بالا و تسلط بر کلیه ابعاد کنکور سراسری است.

اما اغلب مشاورین تحصیلی معتقدند چون هیچ کس به اندازه یک دانش آموز با استعدادها و توانایی هایش آشنا نیست، لذا بهتر است تا او خود شخصاً اقدام به برنامه ریزی نماید.
قطعاً منظور آنها یک برنامه پیش پا افتاده است. من برای انتخاب یک مشاور کنکور توانمند به مشاورین بسیاری مراجعه کرده بودم، تقریباً همه آنها از یک روش مشترک در مشاوره دادن استفاده می کردند و برنامه های درسی شان مشابه یکدیگر بود. برنامه درسی آنها خلاصه می شد در یک جدول ساده که شامل زمان های مطالعه، استراحت، تست زنی، تغذیه، ورزش، و غیره بود. قطعاً طراحی چنین برنامه درسی ای نیاز به مشاور تحصیلی ندارد و از عهده یک دانش آموز ابتدایی نیز برمی آید.
اما برنامه درسی مشاورم دربرگیرنده مؤلفه های بسیار کلیدی و تعیین کننده ای برای رسیدن به هدف بود و من هیچگاه با اجرای آن احساس خستگی نمی کردم زیرا یکنواخت نبود و من همواره منتظر تغییرات خاص و مثبتی در برنامه بعدی خود بودم که اجازه بدهید به جزئیات دقیق آن اشاره نکنم.

این روزها شعارهای تبلیغاتی زیادی در زمینه بسته های آموزشی کنکور، آلفای ذهنی، مهندسی معکوس و غیره داده می شود، به عقیده شما آیا این روشها؛ تأثیری هم برای موفقیت در کنکور سراسری دارد؟

من شخصاً اعتقادی به چنین ابزارهایی ندارم زیرا بخش هایی از تدریس دبیران این بسته ها را در شبکه های تلویزیونی دیده ام. روشهای آنها بر پایه فرمول سازی است، یعنی برای تستهایی خاص، اقدام به فرمول سازی می کنند و لذا آن فرمول ها فقط برای حل همان تستها مفید است و در مورد تستهای دیگر جواب نمی دهد. ضمن آنکه چون من از مشاورم آموخته بودم که چگونه مفاهیم کلیدی هر مبحث را از کتب درسی استخراج و در حل تستهای کنکور بکار ببرم، به همین دلیل نیازی نمی دیدم که بخواهم بسوی فرمول های تستی ناکارآمد آنها گرایش پیدا کنم.

منظورتان از فرمول سازی چیست؟

یادم هست قبل از کنکور سراسری دبیر ریاضی ای در یکی از برنامه های تبلیغاتی تلویزیون، در حال حل یک تست ریاضی بود و با آب و تاب فراوان و به گفته خود، فرمولی فوق سریع برای حل آن تست ارائه نمود. همان موقع من با خود گفتم اگر طراح کنکور سراسری؛ کسر سؤال را به فلان شکل تغییر بدهد، دیگر با روش آن دبیر نمی توان به جواب رسید و جالب است که همان سال، طراحان سؤالات آزمون سراسری، تغییری مشابه ایده مرا ارائه کردند تا ناکارآمدی روشهای غیرعلمی در حل تستهای کنکور را نشان بدهند. این رتبه برتر کنکور در ادامه به شفاف گفت: به نظر من تکیه بر فرمولهای غیرعلمی و خارج از کتب درسی همانند ساخت خانه ای زیبا بر روی گسل زلزله است که هر لحظه می تواند با تلنگری فرو بریزد و در سرجلسه کنکور، اعتماد به نفس دانش آموز را از او گرفته و بر ترس و استرسش بیفزاید.


آیا از سوی مؤسسات کنکور به شما نیز، پیشنهادهای اغواکننده شده است؟

بله همان روزی که از طریق رسانه ها رتبه من اعلام شد، تماس های چند مؤسسه کنکور معروف با منزل ما شروع شد و با وجود آنکه من و خانواده ام به درخواستهای آنها پاسخ منفی می دادیم اما تا چند هفته این تماس ها ادامه داشت.

شماره تلفن منزل شما را از کجا پیدا کرده بودند؟ درخواست ها یا پیشنهادهایشان چه بود؟
به گمانم از طریق مدرسه ای که قبلاً در آن تحصیل می کردم به شماره تلفن منزلمان دسترسی پیدا کرده بودند. اغلب از من می خواستند تا با لوگوی مؤسسه شان چند عکس یادگاری بگیرم و کتابهایشان را تبلیغ کنم و یا بگویم که در کلاس های کنکور یا آزمون هایشان شرکت کرده ام.

اما ممکن است، بسیاری از دانش آموزان با دیدن آن عکس های یادگاری به بیراهه روند!

بله همینطور است. متأسفانه برخی ها دوست دارند تا از دیگران دروغ بشنوند تا بتوانند به کار آنها اعتماد کنند، من افراد زیادی را می شناسم که تحت تأثیر همین تبلیغات، چندین سال است که پشت سدّ کنکور گرفتار شده اند.

آیا در قبال خواسته هایشان پیشنهادات مالی نیز می دادند؟
بله.
بهترین پیشنهادشان چه بود؟

اگر منظورتان بالاترین پیشنهاد مالی شان است. یکی از آنها یک پژوه 206 پیشنهاد داد.

پیشنهاد اغواکننده ای است، چرا نپذیرفتید؟
من اینکار را به نوعی فریب دانش آموزانی می دانستم که دوست داشتند بدانند رتبه های برتر کنکور چگونه به موفقیت دست یافته اند، از طرفی انجام اینکار با اعتقاداتم سازگاری نداشت.

اگر درست گفته باشم، شما در یکی از مدارس استعدادهای درخشان تحصیل می کردید،

بله تا سال سوم دبیرستان در یکی از این مدارس تحصیل می کردم اما از سال آخر به دلیل آنکه بتوانم برنامه های درسی مشاورم را به بهترین شکل ممکن اجرا و از جلسات مشاوره ایشان بهره مند شوم،به یک مدرسه غیرانتفاعی عادی رفتم و دروس پیش دانشگاهی را نیز بصورت غیرحضوری گذارندم.

چرا اینکار را کردید؟ مگر در مدارس تیزهوشان برنامه خاصی برای کنکور سراسری ندارند؟
زمانی که سال سوم بودم می دیدم که مدرسه برنامه خاصی برای کنکور بچه های پیش دانشگاهی ندارد. فقط برخی از معلمان مدرسه ، تکالیف تستی ای ارائه می کردند که دانش آموزان می بایست تا جلسه بعد انجام می دادند. خود مدرسه نیز تمرکزش را بر روی برگزاری امتحانات تشریحی مستمر و نیز شرکت اجباری دانش آموزان در آزمون های آزمایشی یکی از مؤسسات کنکور گذاشته بود. مدیر مدرسه معتقد بود برنامه های آزمون های آزمایشی آن مؤسسه برای کنکور کافی است.

با این حساب آیا دبیرستان تان رتبه های خوبی هم در کنکور سراسری داشت؟
بله ما هر ساله چند رتبه دو رقمی و سه رقمی در کنکور سراسری داشتیم، که البته با تحقیقاتی که من انجام داده بودم اغلب آنها در دوره پیش دانشگاهی یا مدرسه را ترک کرده بودند و به مدرسه دیگری رفته بودند و یا مدیر مدرسه را مجاب کرده بودند، تا جایی که ممکن است در کلاس های درس شرکت نکنند تا فرصت کافی برای مطالعه کنکور داشته باشند.اما جالب است که اسامی آنها را به عنوان رتبه های برتر بر روی پارچه نوشته ای بر سر در مدرسه می زدند.

یعنی می خواستند اینطور وانمود کنند که تلاش های مدرسه شان باعث موفقیت آن دانش آموزان در کنکور شده است؟
واقعاً نمی دانم چه باید بگویم.

در کل نظرتان در مورد مدارس استعدادهای درخشان و یا تیزهوشان چیست؟ آیا از کیفیت لازم برخوردارند؟ به مدرسه خودتان از صفر تا بیست چه نمره ای می دهید؟

من در مورد همه مدارس نمی توانم نظر بدهم اما در مورد مدرسه خودمان باید بگویم، هرکس که از بیرون به دبیرستان ما نگاه می کرد؛ تصورش این بود که من در یکی از بهترین دبیرستان های کشور تحصیل می کنم اما اگر بخواهم از صفر تا بیست به مدرسه مان نمره بدهم قطعا نمره ای زیر ده خواهم داد. زیرا مدیریت مدرسه و مشاور تحصیلی مان که بسیار ضعیف بودند. دبیران مدرسه هم بجز دو نفرشان، مابقی از سطح علمی متوسط به پایینی برخوردار بودند که گاهاً در پاسخگویی به ساده ترین سؤالات دانش آموزان نیز عاجز بودند و حتی بسیاری از فصول کتاب درسی را نیز تدریس نمی کردند. ضمن آنکه مدرسه اهداف مشخصی برای رشد و تعالی دانش آموزان و نیز موفقیت آنها در کنکور نداشت برای همین اغلب بچه ها، بیرون از مدرسه یا مشاور تحصیلی داشتند و یا در کلاسهای دبیران کنکور شرکت می کردند.

از اینکه با صبر و حوصله به پرسش های اتاق شیشه ای خبر پاسخ دادید از شما سپاسگزاریم

من هم متقابلاً از اینکه فرصتی ایجاد شد تا در زمینه کنکور، شفاف سازی بیشتری شود از شما و سایت خوبتان تشکر می کنم.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 181 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:11

رهبر معظم انقلاب در دیدار قاریان و حافظان برتر قرآن:

حضرت آیت الله خامنه‌ای تصریح کردند: امروز مهمترین وظیفه علما، روشنفکران و نخبگان، «روشنگری» و «جهاد تبیینی» در قبال فریبکاری های طواغیت است و امت اسلامی نیز باید فریب وعده های قدرتها را نخورد و از تهدیدهای آنها هم نهراسد.

به گزارش شفاف به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع شرکت کنندگان در سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، ایمان به خدا و کفر به طاغوت را مبنای اصلی و واقعی اقتدار دانستند و با تاکید بر اینکه امریکا «طاغوت اعظم» و «شیطان اکبر» است، گفتند: امروز مهمترین وظیفه علما، روشنفکران و نخبگان، «روشنگری» و «جهاد تبیینی» در قبال فریبکاری های طواغیت است و امت اسلامی نیز باید فریب وعده های قدرتها را نخورد و از تهدیدهای آنها هم نهراسد.
رهبر انقلاب اسلامی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان و دست اندرکاران این مسابقات، قرآن را محور «وحدت امت اسلامی» خواندند و افزودند: در شرایطی که سیاست های استکبار بر ایجاد اختلاف و درگیری میان مسلمانان است، امت اسلامی باید با تمسک به این نعمت بزرگ الهی در مسیر وحدت و انسجام حرکت کند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای یکی از برکات جلسات قرآنی را انسِ قشرهای مختلف مردم به‌ویژه جوانان با قرآن برشمردند و خاطر نشان کردند: امت اسلامی، امروز بیش از هرزمان دیگر نیازمند تعالیم و مفاهیم و معارف قرآن است زیرا واقعیات زندگی مسلمانان، فاصله زیادی با قرآن دارد.
ایشان با اشاره به تلاش گسترده قدرتهای طاغوتی برای ضربه زدن به اسلام و امت اسلامی، گفتند: آنها می دانند که اگر مسلمانان قدرت داشته باشند و صدای آنان رسا و بلند باشد، قادر به ظلم به ملتها نیستند و موضوع فلسطین به‌عنوان غصب یک کشور اسلامی به فراموشی سپرده نخواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی، رمز غلبه بر این توطئه ها را تمسک به قرآن و بدست آوردن مبانی اصلی قدرت دانستند و افزودند: قدرت واقعی در «ایمان و پایداری» و «کفر به طاغوت» است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با اظهار تاسف از تمسک برخی کشورهای اسلامی به طاغوت به جای تمسک به خدا، تاکید کردند: کشورهایی که در منطقه، مجری سیاستهای امریکا هستند، در واقع به امت اسلامی خیانت و زمینه نفوذ امریکا را فراهم می کنند.
ایشان، ایمان و پایداری ملت ایران و ایستادگی آنان در مقابل زیاده خواهی های امریکا را عامل اصلی اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانستند و تاکید کردند: علت هراس قدرتها از ملت ایران و انواع توطئه ها برضد این ملت، اقتدار بر مبنای اسلام، است و دشمن از «اسلام مقتدر» و «اسلام شجاع» می‌ترسد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه مواضع و عملکرد صادقانه جمهوری اسلامی ایران، عامل اصلی تاثیرگذاری ایران در میان مسلمانان و یکی دیگر از عوامل اقتدار نظام اسلامی است، خاطر نشان کردند: تاکنون نه وعده های طواغیت توانسته ملت ایران را فریب دهد و نه تهدیدهای آنها موجب ترس ملت شده است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای یکی از نیازهای مبرم دنیای اسلام را، فریب نخوردن در قبال وعده های قدرتها و نهراسیدن از تهدیدهای آنها دانستند و افزودند: امروز مهمترین وظیفه همه در امت اسلامی به‌ویژه علما، روشنفکران و تحصیل‌کردگان کشورهای اسلامی، مبارزه برای روشنگری و جهاد تبیینی درباره حقایق دنیای اسلام است.
ایشان، ظهور گروههای تروریستی تکفیری در منطقه و ایجاد جنگ و اختلاف میان مسلمانان به نیابت از دشمنان را نتیجه گمراهی و فقدان روشنگری برشمردند و گفتند: باید از محافل قرآنی برای روشنگری، استفاده کرد و کسانی که از کشورهای مختلف به این محافل می آیند، باید ملت های خود را ارشاد و آگاه کنند.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه کمک و نصرت الهی منوط به حرکت ملت های اسلامی است و این حرکت در گرو جهاد تبیینی است، خاطر نشان کردند: تردیدی وجود ندارد که «جبهه کفر»، سرانجام در مقابل «جبهه اسلامی مبارز و مجاهد» وادار به عقب نشینی خواهد شد.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، شعار سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را «یک کتاب، یک اُمت» خواند و گفت: در این دوره از مسابقات 130 نفر در رشته‌های حفظ و قرائت قرآن از 70 کشور شرکت کردند.
وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای فاجعه منا به‌ویژه شهدای قرآنی، خاطرنشان کرد: حضور قاریان روشندل از کشورهای مختلف برای نخستین بار، تجلیل از خانواده‌های شهدای قرآنی و شهدای مدافع حرم، فراخوان مقالات و پژوهش‌های قرآنی و برپایی نمایشگاه و محافل قرآنی از جمله فعالیت‌های انجام گرفته در سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 168 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:11

جانباز هشت سال دفاع مقدس همراه با خانواده در چادر زندگی می کنند.

نامش سید مجتبی حسینی ساداتی نژاد است. بازنشسته نظامی از سپاه پاسداران اما گفت نمی خواهم بنویسید سردار هستم... همرزم شهید همت، شهید خرازی، شهید متوسلیان که در دوران جنگ معاون گردان و مسئول مخابرات تیپ بوده حالا با جانبازی 40 درصد و سه فرزندش در چادری گوشه خیابان ثارالله تهران زندگی می کند. چادری که شب ها در آن 3 محصل درس می خوانند. دخترش که دانشجوی دکتراست، پسرش مهندس برق و فرزند سوم که مهندسی شیمی می خواند.

به گزارش خبرگزاری موج، داستان زندگی سردار بر اساس اظهاراتش اینگونه است که در سال 1365 شهید لاجوردی دادستان وقت تهران طی حکم و نامه ای به جانباز حسینی به دلیل همکاری با نیروهای امنیتی و دادسرا اجازه می دهد یک سال در خانه ای مصادره ای واقع در خیابان ثارالله پلاک 1/1 زندگی کنند. زندگی جانباز حسینی بیش از یک سال می شود و پیگیری هایش برای تحویل خانه بی نتیجه می ماند. سال 1372 وضعیت خانه بحرانی می شود و مجبور است برای تعمیرات تمام دارایی اش یعنی 10 میلیون تومان هزینه کند. و در سال 82 هم دوباره 10 میلیون تومان دیگر هزینه می کند. اما در این سالها بارها بارها به ریاست جمهوری و نهادهای مرتبط مراجعه کرده تا خانه را تحویل دهد و می گوید باید بدانم این خانه صاحبش کیست تا نمازهایم موردی نداشته باشد.



نامه نگاری ها جواب می دهد و در سال 1369 مشخص می شود ملک برای وزارت دارایی است اما وزارت دارایی تا آن لحظه روحش خبرنداشته است! در این مدت گروهی به جانباز پیشنهاد می کنند 300 میلیون تومان بگیر و بدون امضا و سند و دست نوشته خانه را خالی کن اما جانباز می گوید این کار درست نیست و خانه امانت است.

در سال 1388 مجید شیخیان رئیس دفتر ویژه معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید (حسین دهقان) طی نامه ای گواهی می دهد این خانه در اختیار جانباز حسینی بوده و متعلق به وزارت دارایی است و طی مذاکره با مهران ابوحمزه نماینده وزارت دارایی قرار شد خانه تحویل داده شود و بابن حق نگهداری از خانه 1000 متری و هزینه های انجام شده وزارتخانه جانباز را راضی کند.
اما وقتی جانباز حسینی به وزارتخانه دارایی می رود می گویند فقط 3 میلیون تومان می توانیم پرداخت کنیم. (ارزش خانه حدود 50 میلیارد تومان است)

خلاصه اینکه کار به دادگاه می کشد و دادگاه جانباز را محکوم به تخلیه خانه و حتی پرداخت 30 سال کرایه خانه می کند!  (شماره پرونده در دادگاه 9109980000300043مورخ 28 فروردین ماه 1395) . ماموران اجرای احکام نیروی انتظامی چند شب گذشته به گفته جانباز حسینی حدود 20 نفر با سرو صدا به خانه جانباز ریخته و همه آنها را با دستبند از خانه بیرون می کنند و حتی اجازه نمی دهند لباس و حتی کتاب های درسی بچه ها را بردارند.

این جانباز و خانواده اش هم اکنون 3 شب است که در چادر جلوی خانه زندگی می کنند تا دزدان به خانه حمله نکنند. جانباز حسینی می گوید: نزدیک امتحان بچه هاست و کتابهای درسی داخل خانه مانده است و درب را قفل کرده اند. من حتی یکبار در مجلس ختم شهید تهرانی مقدم با آقای محمود احمدی نژاد صحبت کردم و نامه دادم تکلیف روشن شود که داوود احمدی نژاد در جوابم گفت: دولت می خواست تمام جانبازان را توی دریا بریزد برو خداراشکر کن خانه داری؟!

اینها تمام اظهارات جانبازی است که خیابان ثارالله تهران در چادر زندگی می کند.

حالا این جانباز؛ این مسئولان دلسوز و انتظار برای پاسخگویی ...

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 169 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:07

مالدیو روابط دیپلماتیک با ایران را قطع کرد.

مالدیو روابط دیپلماتیک با ایران را قطع کرد.

وزارت خارجه مالدیو با انتشار بیانیه‌ای از تصمیم دولت این کشور برای قطع روابط دیپلماتیک 40 ساله با ایران خبر داد.

در این بیانیه سیاست های ایران در خاورمیانه که ادعا شده «برای صلح و امنیت منطقه زیان‌بار بوده» علت قطع این روابط اعلام شده است.

مالدیو مجمع الجزایری کوچک در اقیانوس هند است که ۳۴۱ هزار نفر جمعیت دارد و اکثر آنها مسلمان سنی هستند.

به گفته تحلیلگران، این تصمیم مالدیو در چارچوب سیاست ‌نزدیکی به عربستان گرفته شده است.

عربستان سال گذشته سفارت خود را در مالدیو افتتاح کرد و وعده داد علاوه بر مبالغی تحت عنوان کمک مالی، در این کشور سرمایه‌گذاری کند.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 178 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:07

ایران در تلاش برای ثبت شهر ماسوله در یونسکو به عنوان میراث تاریخی جهان است.

به گزارش ایسنا، رضا علیزاده، مدیرکل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان گفت، پرونده ثبت جهانی ماسوله در دست پیگیری است و به‌زودی به یونسکو ارائه می‌شود.

روستای باستانی، سرسبز و خوش آب و هوای ماسوله در جنوب غرب استان گیلان و در ۶۰ کیلومتری شهر رشت واقع شده است.

این روستا در سال ۱۳۵۴ هجری شمسی در فهرست آثار ملی به عنوان میراث فرهنگی و طبیعی ایران به ثبت رسید.

مردم ماسوله عاشق طبیعت هستند.

ماسوله دارای معماری منحصربه‌فردی است. این روستا، حالتی پلکانی دارد. حیاط ساختمان بالایی، پشت‌بام ساختمان پایینی است که به عنوان پیاده رو مورد استفاده عموم قرار می‌گیرد.

علیزاده با اشاره به ایرادهایی که برای ثبت جهانی ماسوله وارد شده است، افزود این ایرادات در حال برطرف شدن هستند.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با اشاره به وجود 1140 اثر تاریخی در این استان تاکید کرد این سازمان همه تلاش خود را برای صیانت، حفاظت و مدیریت صحیح ابنیه و میراث ملموس و ناملموس به کار می‌گیرد.

ماسوله، شهری پلکانی است.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 144 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:07

وزیر کشور گفت: مقام معظم رهبری از دستگاه‌های مرتبط با حوزه مبارزه با مواد مخدر خواهان اقدامی فوق‌العاده برای کاهش پدیده اعتیاد هستند.

عبدالرضا رحمانی فضلی امروز پس از پایان جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران افزود: این نخستین جلسه ستاد پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه ساماندهی موضوع اعتیاد و تعیین آن به عنوان یکی از اولویت‌های کشور است و امیدواریم بتوانیم در موعدی که ایشان مقرر کردند، پاسخ مناسبی به خواسته‌هایشان بدهیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه مجموعه اقدامات در خصوص کاهش آسیب اعتیاد در حوزه کاهش تقاضا، عرضه و پیشگیری خواهد بود، گفت: مجموعه وظایف به صورت تفکیکی و مستقل به همه دستگاه‌های مرتبط با موضوع اعتیاد و زیرمجموعه ستاد مبارزه با مواد مخدر ابلاغ شده است و ماهانه این موارد را پیگیری می کنیم و به رئیس‌جمهور به عنوان رئیس ستاد گزارش خواهیم داد.

وزیر کشور اضافه کرد: در چارچوب راهبرد مبارزه با مواد مخدر در حوزه مقابله و درمان مقرر شد با توجه به تجربیات جهانی، داخلی و علمی دو طرح آماده شود تا در جلسه بعدی ستاد که با حضور رؤسای قوای سه‌گانه برگزار می‌شود، ارائه و به بحث و بررسی گذاشته شود.

وی به مصوبات جلسه امروز ستاد مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در این جلسه سه مصوبه درخصوص نحوه هزینه‌کرد درآمد ناشی از کشف اموال مرتبط با مواد مخدر، بحث ماده 28 و آیین‌نامه آن و وظایف اجرایی دستگاه‌ها داشتیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: پیشنهادهایی نیز در حوزه تعامل با رسانه ملی و همچنین مطالعه آسیب‌شناسانه عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر در دهه اخیر ارائه شد.

رحمانی فضلی ادامه داد: در این مطالعات آسیب‌شناسانه، عملکرد ستاد در دهه اخیر بررسی شده است و به یافتن دلایل موفق یا ناموفق بودن طرح‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر پرداخته می‌شود تا اگر تغییراتی لازم است، در ساختار آن داده شود.

رحمانی فضلی درباره مطالبات رهبر معظم انقلاب در حوزه اعتیاد گفت: هر شش ماه گزارش مفصلی از دستگاه‌های متولی به ایشان تقدیم کردیم و در جلسه اخیر، ایشان دستورهایی دادند و جلسه مصوباتی داشت.

وی افزود: مقام معظم رهبری در خصوص منابع سازمانی، بودجه، شیوه‌های پیگیری، فعالیت‌ها و ساختار ستاد مبارزه با مواد مخدر به نکاتی اشاره‌ و امر کرده‌اند که شش ماه بعد باید به ایشان گزارش جدیدی بدهیم.

وزیر کشور گفت: اما این گزارش از جنس گزارش عملکردهای جاری نخواهد بود چرا که ایشان از دستگاه‌ها طلب اقدام فوق‌العاده در خصوص کاهش آسیب اعتیاد داشتند که بر همین مبنا در جلسه امروز مقرر شد تا دستگاه‌ها ظرف یک ماه اقدام فوق‌العاده خود را به ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کنند تا بعد از تصویب، در 5 ماه بعدی آن اقدام صورت گرفته و گزارش آن به مقام معظم رهبری اعلام شود.

رحمانی فضلی در خصوص عملکرد فوق‌العاده ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: عملکرد ما در حوزه بازنگری مقابله با عرضه مواد مخدر و درمان اعتیاد خواهد بود.

وی همچنین در پاسخ سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا اعلام زودهنگام خبر دستگیری یکی از عاملان انفجار حزب جمهوری سبب آزاد شدن این فرد در آلبانی نشده است، گفت: در جریان ریز این موضوع نیستم و اطلاعات من بر اساس گفته های نیروی انتظامی است.

وزیر کشور درباره بازنگری مجازات‌های مرتبط با مواد مخدر و حذف مجازات اعدام افزود: در بحث مجازات و تأثیر آن بر عملکرد قاچاقچیان، چند ماه است کمیته حقوقی در حال بررسی تمام مجازات‌های مرتبط با مواد مخدر است.

رحمانی فضلی گفت: در دیدار با رئیس قوه قضاییه نیز این موضوع مطرح شد که کمیته حقوقی به ریاست دادستان کل کشور، روش‌های جایگزین برای مؤثر شدن مجازات‌ها بر عملکرد قاچاقچیان را بررسی و ارائه کند.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 224 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:11

استعفایی که پذیرفته شد تا رسانه ملی شاهد تحولی دیگر برای تعالی باشد...

امروز جمعی از مسئولان سیاسی و فرهنگی درمرکز همایش های بین المللی صداوسیما گرد هم آمدند تا شاهد سپردن سکان مدیریت رسانه ملی بعد از 18 ماه به مدیری جدید باشند، مراسمی که به فاصله کوتاهی از استعفای سرافراز برپا شد.
مراسم با 25 دقیقه تاخیر شروع شد، با حضور نمایندگانی از دفتر رهبری مقام معظم رهبری و جمعی از مسئولان کشوری و لشگری یا نمایندگانشان و هنرمندان پیشکسوتی که هر یک پدید آورنده آثاری فاخر در رسانه ملی بودند ...


در کنار مهمانان برون سازمانی حضور معاونان و برخی مدیران دوره مدیریت گذشته رسانه ملی جلب توجه می کرد مهمانانی که با حضور هریک بخشی ازحضار به نشانه احترام از جای خود برمی خاستند ...


نکته ای که در مدت تاخیر 25 دقیقه ای بیشتر جلب توجه می کرد گمانه زنی ها و پچ پچ های در گوشی بود که هنگام ورود هر مهمان خاص بین برخی از حاضرین شکل می گرفت بغل دستی من وقتی متوجه شد حاشیه نگاری می کنم گفت تیتر اشکها و لبخندها را برای گزارشت انتخاب کن!...


به هر حال وقتی لاریجانی، سرافراز و علی عسگری دست در دست هم به سالن آمدند جلسه رسمیت یافت...


پیش از این هم ولایتی،رسولی محلاتی، حسین محمدی، مخبر دزفولی، تقی زاده، شجاعی کیاسری و ذوالقدر از جامعه سیاسیون و هنرمندان پیشکوتی همچون علی نصیریان، شریفی نیا، داریوش ارجمند، افشار، میر باقری و حتی محمد علی کشاورز که به دلیل بیماری با سختی خود را به جلسه رسانده بود در جلسه تودیع و معارفه حضور یافته بودند...


مدیریت مراسم چندان قوی نبود چراکه برخی از مهمانان ویژه بعد از مواجه با پر شدن صندلی های ردیف جلو متواضعانه درانتهای سالن نشستند و اصرار برای تغییر جای انها هم مثمر ثمر واقع نشد ،سردار نقدی فرمانده نیروی مقاومت بسیج مستضعفین شاخص ترین چهره این افراد بود.


بعد از تلاوت آیاتی از قرآن کریم ، اقای نظام اسلامی از مجریان پیشکسوت رادیو ، محفل را با قرائت متنی ادبی که ابتدای آن شعری در وصف انتظار ظهور بود به دست گرفت و در بخشهای بعدی این متن به توصیف عملکرد صداوسیما در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی از دوران جنگ و سازندگی تا حال حاضر پرداخت ، نکته قابل تامل در این متن ، توصیف دوران اصلاحات به عنوان دورانی سراسر شراره تهاجم فرهنگی بود.


تپق های نظام اسلامی از ابتدا تا انتهای برنامه ادامه داشت آغاز آن در رعایت نکردن چینش برنامه و دعوت از معاون برون مرزی پیش از ابلاغ حکم مقام معظم رهبری به ریاست جدید سازمان اتفاق افتاد و تپق های انتهایی وی که در هنگام دعوت از علی لاریجانی رئیس مجلس با عنوان رئیس سازمان ادامه یافت.


نظام اسلامی هر قدر تلاش کرد این تپق را لاپوشانی کند موفق نشد تا جایی که علی لاریجانی این تپق های وی را با سن و سال نظام اسلامی مرتبط دانست ....


مراسم با سخنان ابتدایی دکتر اخگری معاون برون مرزی سازمان اغاز شد جدای از گزارش عملکردی که وی در خصوص سالهای حضور سرافراز در دوران حضورش در صداوسیما ارائه کرد گزارشی که در اثر گذاری شبکه های "پرس تی وی" و" اسپان تی وی" انقدر سنگ تمام گذاشت که تشکیل احزاب مستقل در برخی از کشورها ازجمله اسپانیا وبرنده شدن برخی نمایندگان در مجالس ملی و شهری در برخی از کشورها را حاصل تاثیرگذاری این رسانه ها دانست نکته ای که لاریجانی در سخنان خود با تردید به ان نگاه کرد اما کارهای خوب انجام شده در دوران حضور سرافراز در برون مرزی را انکار نکرد و گفت باید چنین نیروهایی در رادیو و تلویزیون حفظ شوند.


سخنرانی پورمحمدی سراسر حاشیه بود شاید چون می دانست چه می خواهد بگوید پیش از سخنانش لیوان اب مقابلش را تا انتها سر کشید ، معاون سیمای صداوسیما در 18 ماه گذشته که پیش از این یکبار جای خود را به علی دارابی معاون پیشین سیما داده بود در این جلسه یک ردیف عقب تر از دارابی نشسته بودو دوربین ها با دقت حرکات او را رصد می کردند.


پورمحمدی هر چند در دوره مدیریت سرافراز بازگشتی پیروزمندانه به معاونت سیما داشت سخنانش در مراسم تودیع سرافراز به گونه ای بود که واکنش علی لاریجانی و سرافراز را هم در پی داشت و وی را مشکل اصلی سرافراز دانست!


پورمحمدی در سخنانش سرافرازی را پدیده ای توصیف کرد از سوی رهبری با شانزده صفت توصیف شد و با پذیرش استعفایش به کارش خاتمه داد ، مدیری که قصد داشت بی توجه به شرایط کشور همزمان چندین کار را با هم انجام دهد اما یا نتوانست یا معاونان و همکارانش نتوانستند همراهان خوبی برای وی در این مسیر باشند.


معاون سیما که خود را پیرمرد محترم شورای معاونان صداوسیما معرفی کرد در ادامه گزیری هم به چالش های کار کردن در این رسانه زد و گفت:" من برای اینکه در صداوسیما کار کنم ابتدا باید نظر مثبت خانواده ام را جلب کنم ، با اهالی خانه خودم هماهنگ کنم بعد با نمازگزاران مسجد اخوی، بعد با اهالی خیابان ایران،بعد با نمازگزاران مسجد امام رفسنجان، بعد با اهالی مردم رفسنجان، وبعد با جاهای دیگر در کشور با نهادها ارگان ها باید همه از ما راضی باشند به هر حال از حسین اقای محمدی گرفته باید از من راضی باشند تا مجلس ، دولت و جاهای گوناگونی که در کشور وجود دارد. 


وی با اشاره به نشستن دکتر آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهوری در ردیف نخست مهمانان جلسه گفت :" حتی نشستن اقای اشنا در دریف اول هم تاثیر مستقیم در بودجه صداو سیما دارد و نشستن ایشان در ردیف سوم قطعا بودجه سازمان را با چالش مواجه خواهد کرد ."


پورمحمدی عدم انعکاس مشکلات صداوسیما به بیرون از سازمان را یکی از نقاط ضعف سرافراز در دوره 18 ماهه مدیریتش در رسانه ملی توصیف کرد و گفت :" حتی اقای لاریجانی رئیس مجلس که هفته گذشته ما خدمت ایشان بودیم هم از مشکلات و وضع دشوار سازمان بی اطلاع بودند."


معاون سیمای رسانه ملی هماهنگی در کشور را کاری بسیار دشوار دانست که سرافراز نتوانست توفیقی در هماهنگی با دولت و مجلس داشته باشد اما درعین حال اقداماتی همچون اصلاح ساختار،ایجاد شفافیت کاری، حرکت در جهت اقتصاد مقاومتی ،شایسته سالاری و تمرکز بر تولیدات کیفی از مهمترین رویکردهای دوره مدیریت اقای سرافراز بود.


پورمحمدی به همکارانش توصیه کرد هیچگاه استعفا ندهید چون ممکن است روزی مورد موافقت قرار گیرد و همواره تلاش کنید از روش سنتی تیپا برای ترک سازمان استفاده کنید.


سرافراز رئیس سابق رسانه ملی دیگر سخنران این مجلس بود ، مجلسی که به گفته وی فرصت خوبی برای بیان یک سری از چالشهای پیش روی سازمان طی 18 ماه گذشته بود.


سرافراز گفت ، سازمان را درحالی تحول گرفتم که دخلش 1800 میلیارد تومان و خرجش 2700 میلیارد تومان بود ضمن اینکه کمک یک میلیارد دلاری دولت به رسانه ملی هم به اتمام رسیده بود و دولت هم وعده های شفاهی خود برای کمک را عملی نکرد ، از سوی دیگر حوزه سیما 200 میلیارد تومان به عوامل بدهکار بود و اکثر هنرمندان وتهیه کنندگان کار جدید را منوط به تسویه حساب بدهی گذشته می کردند.


سرافراز کاهش هزینه ها، کمک دولت و درامد زایی را سه رویکرد اصلی سازمان برای غلبه بر مشکلات مالی طی 18 ماه گذشته عنوان کرد و گفت : خوشبختانه امروز تلاشها به ثمر نشسته و درامدزایی سازمان به 2300 میلیارد تومان رسیده و با احتساب بودجه 1200 میلیاردی دولت اقای علی عسگری با بودجه 3500 میلیارد تومانی می تواند از این مرحله عبور کند.


رئیس سابق رسانه ملی از افزایش مخاطبان شبکه های دو سیما، خبر، مستند ، ای فیلم ، نسیم و شبکه پنج سیما در این دور خبر داد و گفت : چابک سازی ، کاستن از مدیران میانی ، کوتاه کردن فاصله با راس سازمان به ویژه در بخش خبر از دیگر دستاوردهای این دوره است.


سرافراز چالش گفتمانی در حوزه های سیاسی ، فرهنگی را مهمترین چالشهای پیش روی صداوسیما در این دوره مدیریتی دانست و گفت : در موضوع برجام تلاش شد تا نظر موافقان و مخالفان منعکس شود همین رویکرد در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز اعمال شد اما به هر حال صداوسیما نمی تواند به موانع و مشکلات نپردازد.


وی در خاتمه استعفای خود از ریاست رسانه ملی را به مفهوم طلب عفو و بخشش از تمامی مدیران و کارکنان صداوسیما در دوره مسئولیت خود توصیف و ابراز امیدواری کرد علی عسگری بتواند با وجود همه این چالش ها ضمن حفظ اقتدار سازمان ضریب نفوذ مخاطبان رسانه ملی را افزایش دهد."


دکتر علی عسگری رئیس رسانه ملی بعد از سرافزاز پشت تریبون رفت و اولویتهایش را اینگونه برشمرد:"عمق بخشی به تولیدات، تعمیق دین باوری، مواجه هنرمندانه با موضوعات اجتماعی،نگاه کرامت امیز به مخاطب، تولیدات هنرمندانه، پاسخگویی برای جلب رضایت مخاطب، تلاش در جهت رشد اخلاق ، حمایت قاطع از اقدامات دولت در جهت دستیابی به اهداف نظام، ایجاد امید در جامعه ، پرهیز از ایجاد شکاف و دوقطبی شدن جامعه و تلاش برای دستیابی به شعار عدالت و پیشرفت و کمک به تبدیل شدن نظام به یک قدرت بزرگ جهانی از محورهای اصلی رویکرد رسانه ملی است ."


وقتی نوبت به سخنرانی لاریجانی رسید اوج هنرمندی نظام اسلامی هم شروع شد ابتدا نهاوندیان را معاون قوه قضاییه معرفی کرد و وقتی به وی تذکر داده شد برای اثبات ارادتش به دکتر نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور مدعی شد که خانه پدر خانمش را برادر نهاوندیان ساخته است اما این پایان کار گلواژه های نظام اسلامی نبود در اینجا روبه علی لاریجانی کرد و گفت ، بنده وجنابعالی پای ثابت تودیع و معارفه های روسای سازمان هستیم این بار که با فاصله یک ساله تکرار شد اما امیدوارم دور بعد با فاصله ای ده ساله باشد.


لاریجانی رئیس مجلس در اغاز سخن دلیل این تپق های نظام اسلامی را بالا رفتن سن وی عنوان کرد با لحنی طنز آلود به سخنان پورمحمدی اشاره کرد و گفت :" اقای پورمحمدی هم خود پدیده ای هستند و احساسم این است که مشکل اصلی اقای سرافراز ؛ اقای پورمحمدی بود چراکه مدیریت کردن ایشان خیلی سخت است و از اقای علی عسگری هم می خواهم به گونه ای عمل کند که ما 10 سال بعد مجددا اینجا بیاییم ."


لاریجانی با ابراز تاسف از کوتاه بودن عمر مدیریتی اقای سرافراز در صداوسیما، ایشان را فردی اشنا به رسانه و باهوش توصیف کرد و گفت: ایشان 20 سال است که در صداوسیما سابقه دارند و این برای رسانه یک سرمایه است .


وی عملکرد اقای سرافراز در برون مرزی را خوب توصیف کرد اما به میزان اثرگذاری که معاون برون مرزی گزارش داد تردید داشت.


رئیس مجلس شورای اسلامی اقای علی عسگری را مدیری توانمند و خستگی ناپذیر با روحیه مثبت توصیف کرد و گفت : من بعید می دانم اقای علی عسگری استعفا بدهند مگر اینکه شما ایشان را مجبور به اینکار کنید."


لاریجانی توجه به دین مردم و مسائل اقتصادی را مهمترین اولویت پیش روی رسانه ملی دانست و امروزه حوزه اقتصاد را اصلی ترین مشکل کشور دانست که بر بر بسیاری از مسائل اجتماعی و فرهنگی اثرگذار است و گفت : برای تحقق این هدف باید کارافرینی با مشارکت مردم مورد توجه قرار گیرد.


لاریجانی اظهار داشت : ایجاد همگرایی برای دستیابی به جهش اقتصادی ، پرهیز از ترویج روحیه یاس آلود، و انعکاس اقدامات انجام شده رویکردی است ک باید در رسانه نمود داشته باشد در غیر اینصورت جامعه به سمت درونگرایی پیش می رود.


رئیس مجلس گریزی هم به نوع پردازش مسائل مرتبط با برجام در رسانه ملی زد و گفت برجام تصمیم نظام بود که بعد از سه سال بحث و گفتگو در ابعاد مختلف به سرانجام رسید هر چند نظر مخالفان محترم است اما سوال اینجاست که در شرایط کنونی وظیفه رسانه ملی چیست؟ ایا نباید فرصت را برای بهره برداری از شرایط ایجاد شده فراهم کنیم ؟ 


وی گفت : اگر قرار است در مورد تصمیمات نظام واکاوی کنیم چرادر مورد دیگر تصمیمات نظام همچون حضور در سوریه کسی مسئله را باز نمی کند و سوال نمی کند به هر حال تصمیم نظام است و رسانه ملی وظیفه امید آفرینی دارد و باید از نگاه ملی به مسئله نگاه کنیم. 


لاریجانی در خاتمه ضمن اعلام امادگی مجلس شورای اسلامی برای همکاری با صداوسیما گفت : بسیار از اینکه صداوسیما موفق به درامد زایی 2300 میلیارد تومانی شده است خوشحال شدم و قطعا در بودجه سال اینده صداوسیما این مبلغ در بودجه سازمان منظور خواهد شد ...


مراسم با اهدای هدایای معاونان صداوسیما به اقای سرافراز و قدردانی از زحمات ایشان خاتمه یافت اما این پایان کار نبود ، حاضران در جلسه در خاتمه به سمت تریبون رفتند با بازار د یده بوسی ها داغ شد ، تجمع بیشتر حول و حوش کسانی بود که طی روزهای اخیر بازار شایعات در مورد احتمال بازگشت مجدد آنها مطرح بود....

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 171 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:11

موضوع نفوذ که عموما از سوی کشورهای پیشرفته به منظور تسلط بر کشورهای مستقل اعمال می ­شود از رویدادهایی است که در طول تاریخ روابط میان کشورها وجود داشته و در قرن بیستم و بیست و یکم شدت بیشتری گرفته است. این شیوه از طریق مداخله فرهنگی، حضور فیزیکی و مداخله سیاسی و در نهایت مداخله نظامی از سوی کشورهای استکباری شکل گرفته است.

به گزارش شفاف، موضوع نفوذ که عموما از سوی کشورهای پیشرفته به منظور تسلط بر کشورهای مستقل اعمال می ­شود از رویدادهایی است که در طول تاریخ روابط میان کشورها وجود داشته و در قرن بیستم و بیست و یکم شدت بیشتری گرفته است. این شیوه از طریق مداخله فرهنگی، حضور فیزیکی و مداخله سیاسی و در نهایت مداخله نظامی از سوی کشورهای استکباری شکل گرفته است. از سوی دیگر زبان انگلیسی که توسط کشورهای متنفذ غرب به عنوان زبان اول دنیا به ملت ­ها تحمیل شده، نیز از عناصر جهانی ­سازی است که به عنوان پروژه­ای توسط غرب طراحی شده است. در این پژوهش رابطه دو موضوع «زبان انگلیسی» و «نفوذ» که هر دو از موضوعات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است به اختصار تبیین و مصادیق آن ارائه شده است.

محورهایی در باب نفوذ در قالب آموزش زبان انگلیسی

1) روند تفوق زبان انگلیسی بر دنیا به عنوان زبان اول و بین المللی تقریبا از 70 سال قبل و بعد جنگ جهانی اول آغاز شد. برخلاف تصور رایج برخی نخبگان و بخشی از افکار عمومی، همه کشورهای انگلیسی زبان، کشورهای پیشرفته و توسعه یافته ­ای نیستند بلکه بخش قابل توجهی از این کشورها جزو کشورهای ضعیف، حاشیه­ ای و به شدت فقیر هستند که از جمله آنها می ­توان به کنیا، غنا، نامیبیا، نیجریه، زیمبابوه، اوگاندا، روآندا، بوتسوانا، کامرون، گامبیا، لسوتو، لیبریا، مالاوی، سیرالئون، سودان جنوبی، سودان، سوازیلند، زامبیا،باهاماس، باربادوس، دومنیکن، گرانادا، جامائیکا، ترینیداد و توباگو و ... اشاره کرد.

واقعیت این است که این کشورها به دلیل تسلط یا استعمار انگلیس در طول تاریخ، به تدریج زبان انگلیسی به زبان اصلی شان تبدیل شده است.

در نقطه مقابل این مسئله کشورهای پیشرفت ه­ای هم وجود دارند که زبان رسمی آنها زبان مادری­شان و غیر از انگلیسی است؛ سوئیس یا ژاپن نمونه ای از این کشورهاست.

2) آموزش زبان خارجی عمدتاً با ورود مسائل فرهنگی خاص آن زبان به حیطه معلومات زبان آموز همراه است. با گذشت بیش از سهدهه از انقلاب اسلامی دست اندرکاران آموزش زبان هنوز با این چالش مواجه اند که چگونه باید با تفاوت­ های بین فرهنگ وارداتی موجود در کتب و مواد درسی خارجی و فرهنگ اسلامی- ایرانی روبرو شد. 

در این راستا نتیجه بررسی محتوای کتب آموزشی زبان در ایران نشان می­ دهد که ترویج ارزش­ های فرهنگی متعددی در این کتب به چشم می­ خورد که از عمده ترین آن می ­توان به روابط دختر و پسر، مصرف ­گرایی، رقص، پارتی، سرو مشروب، القای برتری تمدن و فرهنگ غرب و ... اشاره کرد. کتاب­ های آموزش زبان علاوه بر دانش زبانی، تلاش دارند فرهنگ خاص گویشوران آن زبان را نیز انتقال دهند و بنابراین یکی از عوامل القای برتری ارزش­ های فرهنگی غرب به شمار می­ آیند.

3) دو سند از ترویج هدفمند زبان انگلیسی در ایران

در سندی که در تاریخ 12 مهر 1358 توسط سفارت آمریکا در ایران تنظیم شده به خوبی نقشICAدر بسط سیاست­ های استعماری آمریکا در ایران که شکل نو به خود گرفته است، روشن می­ شود و از موسسات تدریس زبان به عنوان پنجره های ارتباط گیری دوباره با مردم ایران نام برده می شود:

تحت شرایط فعلی تمام سعی دیپلمات ها بایستی متمرکز در ایجاد روابط در بلند مدت باشد. در موقعیت فعلی ما بایستی منتظر فرصت های مناسب برای ایجاد رابطه مناسب با ایران باشیم.

نظریات من در این مورد در نامه مورخ 24 سپتامبر 79 بر اساس توصیهICA NEAبه شکل زیر خلاصه می­ شود.

آمریکا حدود 50 سال است که از طریق انجمن ایران و آمریکا با ایران مشارکت دارد و جو تشنه جهت آموزش زبان انگلیسی و همچنین شهرت این انجمن موقعیت بسیار خوبی را برای فعالیت در این زمینه ایجاد کرد.

ضمن اینکه این مؤسسات جزء معدود پنجره های باز جهت حضور ما در ایران است. نظر ما این است که این مؤسسات را هرچه بیشتر توسعه دهیم و برنامه را به شکلی هدایت کنیم که به طرف منظورهای خودمان پیش رود.این برنامه شامل توسعه کتابخانه انجمن ایران و آمریکا در تهران و اصفهان می باشد. ما فعالیتهای پشت پرده­ای را جهت دوباره زنده کردن انجمن ایران و آمریکا در شیراز آغاز کرده ایم. ( از ار تی کوران به هارولد ساندرز) 4 اکتبر 1979 12مهر 58

سند دیگری در خصوص آموزش هدفمند زبان انگلیسی که از مجموعه اسناد طبقه بندی شده سفارت آمریکا در تهران است، به شرح زیر می ­آید:

از: سفارت آمریکا در تهران طبقه بندی: اداری محدود تاریخ: 6 /8/ 58

به: واشنگتن شماره سند 1376

گزارشگر: ح. گریوز

اکنون جو در ایران به اندازه کافی پایدار شده است و اجازه می­ دهد که فعالیت­ ها از سر گرفته شود. مرکز ایران و آمریکا در تهران برای مثال یکسری فیلم و دو نمایش ایرانی در تئاترIASبه تازگی شروع کرده است. همچنین نمایشگاه یک نقاش ایرانی و کارهای هنر بچه­ های ایرانی، کنسرت پیانو برای ماه نوامبر برنامه ریزی شده است ودر حدود 3500 دانشجو در کلاس­ های انگلیسی ثبت نام کرده­ اند.کتابخانه در حدود 150 نفر را به خود جذب کرده و حدود 20 تا 30تقاضا برای اطلاعات پر می­ کنند. سرویس مشاوره دانشجویی در مقابل زیادی درخواست­ ها با مشکل روبروست. مراکز فرهنگی در اصفهان و شیراز نیز فعال می­ باشند. کمیسیون دوباره دارد ردوبدل کردن­ ها را شکل می­ دهد و دولت ایران اخیراً کاندیداهایی برای نمایندگی تعیین کرده است.

4) اهمیت و فراگیری دیگر زبان ­های زنده دنیا در مقایسه با زبان انگلیسی

در جهان امروز فقط 360 میلیون نفر زبان مادری‌شان انگلیسی است، در حالی‌که در حدود 40 کشور جهان از مجموعه نزدیک به 200 کشور، یگانه زبان رسمی آنها انگلیسی اعلام شده که در اغلب آنها، انگلیسی زبان اصلی یا مادری مردم نیست؛ اما متاثر از سیطره استعماری قرون قبل، زبان رسمی آنها انگلیسی اعلام شده است.

فراوانی سایر زبان­ های مادری بدین شرح است: چینی نزدیک به یک میلیارد و 500 میلیون نفر، مجموعه زبان ­های هندی و اردو -که مشترکات زیادی دارند اما رسم­الخط متفاوت- بیش از یک میلیارد نفر، اسپانیولی 405 میلیون نفر، عربی بیش از 300 میلیون نفر، پرتقالی حدود 215 میلیون نفر، بنگالی 210 میلیون نفر، روسی 170 میلیون نفر، ژاپنی 125 میلیون نفر، آلمانی 105 میلیون نفر، فرانسوی 79 میلیون نفر و فارسی 80 میلیون نفر. اما علی‌رغم این آمار در زبان مادری، حدود 5/ 1 میلیارد نفر از جمعیت بیش از 4/ 7 میلیارد نفری جهان با زبان انگلیسی آشنا هستند. در نیمه قرن بیستم بیشتر مقالات علمی به زبان آلمانی بودند اما در طی سال ­های بعد از جنگ جهانی دوم، به مرور تفوق زبان انگلیسی به عنوان زبان علمی و مورد اقبال تثبیت شد، به نحوی که هم اکنون بیش از 80 درصد مجلاتی که در یکی از نمایه های مشهور بین المللی فهرست می‌شوند، به زبان انگلیسی هستند؛ لذا حتی اگر به اقتصاد و ثروت‌آفرینی هم نگاه کنیم، یادگیری بسیاری از زبان ­های دیگر که متکلمین پر شمارتری از انگلیسی دارند و کشورهایی که به آن زبان ­ها سخن می‌گویند برای خرید محصولات ایران آماده ترند، برای پیشبرد صادرات بهتر خواهد بود.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 172 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:11

نشست امروز فراکسیون امید برگزار شد و طی آن ضمن تصویب اساسنامه این فراکسیون، عارف به اتفاق‌نظر اعضا رئیس فراکسیون شد.

به گزارش شفاف، محمدعلی وکیلی منتخب مردم تهران در مجلس دهم در تشریح نشست هم‌اندیشی امروز عصر فراکسیون امید مجلس دهم اظهار داشت: این نشست عصر امروز سه‌شنبه 28 اردیبهشت ماه 95 با حضور اعضا تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه اساسنامه فراکسیون امید به تصویب رسیده و با اجماع نظر عارف رئیس فراکسیون شد.

منتخب مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر اعضا در حال رأی گیری برای ترکیب هیأت رئیسه این فراکسیون هستند.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 171 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:21

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اردو و گردشگری از ارکان‌های خاص تربیت دست جمعی است و در بسیج روز به روز این فعالیت روبه رشد است.

به گزارش شفاف، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدافع حرم  محمد بلباسی و شهید رضا عادلی گفت: اردو و گردشگری از ارکان های خاص تربیت دست جمعی است و در بسیج روز به روز این فعالیت روبه رشد است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه افزود: راهیان نور در بین جوانان ثاثیر خوب و ویژه ای داشته و خانواده های بسیاری از این موضوع از ما تشکر کردند.

نقدی با اشاره به برنامه ششم توسعه گفت: در این برنامه موضوع اردویی و گردشگری بسیار گسترده‌تر خواهد بود تا انشالله برنامه راهیان نور کمی تر و کیفی تر برگزار شود.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در برنامه ششم در دستور کار خواهد بود موضوع ساخت محل اردویی راهیان نور شهرستانی خواهد بود و باید تا 2 یا 3 سال آیند همه شهرستان ها این محل را ایجاد کنند.

رئیس سازمان بسیج مستعضعفین افزود: این محل در بیشتر شهرستان ها نطقه یابی شده و مسئولیت شهرستانی باید تلاش کنند که از برنامه عقب نمانند.

وی با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم باید 70 میلیون نفر روز زائر راهیان نور داشته باشیم، تصریح کرد: توجه به کیفیت کمی و کیفی اردوها مد نظر باشد تا کسانی که یکبار به این اردوها می آیند برای بار دوم تشنه تر باشند.

نقدی از برنامه ساخت دهکده‌های مقاومت در استان‌های کشور با توجه به برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: این دهکده های مرکزی برای تفریحات انقلابی خواهد بود و در عین حال که جوانان به تفریح در آن می پردازند باید با برنامه های متنوع، غنای بصیرتی در آنها افزایش یابد و روح شجاعت و جهاد در آنان تقویت شود.

وی گفت: موضوع دیگری که در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است موضوع گردشگری تعالی بخش است به این معنی که به هر نطقه ای که سفر می کنیم محیط ما محیط تعالی بخش باشد نه فساد زا که دشمن در صدد ان است.

رئیس سازمان بسیج مستعضعفین ادامه داد: امروز دشمن اراده و ایمان جوانان ما را هدف گرفته است بنابراین در محیط های تفریحی باید  توجه به ارزش های گردشگری متمرکز باشد.

وی افزود: نقاطی که به عنوان مسیر گردشگری انتخاب می شود روح معنوی و ارزشی آنها مورد توجه قرار گیرد به عنوان مثال کسانی که برای تفریح به شمال می رودند در کنار استفاده از طبیعت باید به ارزشهای آن منطقه مانند سردار جنگل و شهید شیرودی که آلام بخش هستند، نیز توجه شود.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 178 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:31

رئیس پیشین سازمان صدا و سیما گفت: من رفتم تا صدا و سیما با اقتدار و قدرت به کار خود ادامه دهد.

رئیس پیشین سازمان صدا و سیما گفت: من رفتم تا صدا و سیما با اقتدار و قدرت به کار خود ادامه دهد.

«محمد سرافراز» رئیس سایق سازمان صدا و سیما در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم تودیع و معارفه عبدالعلی علی عسکری در پاسخ به سوال خبرنگار فارس دلیل اصلی استعفای خود را اینگونه بیان کرد: به خاطر یک دستمال قیصری را به آتش نمی کشند. من رفتم تا صدا و سیما با اقتدار و قدرت به کار خود ادامه دهد.

 وی در ادامه گفت: همین دو جمله حرف های زیادی را در خود پنهان داشت.

رئیس اسبق رسانه ملی درباره اینکه آیا از استعفای خود ناراحت و دلخور است نیز گفت: اصلا ناراحت نیستم و خیلی هم از این تصمیم راضی ام.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران با بیان جمله ای به رسانه ها گفت: به رسانه ها چه بگویم؟

سرافراز درباره دلیل تعامل کمی که با رسانه ها در این مدت داشت نیز بیان داشت: معمولا مسئولین جمهوری اسلامی عادت دارند تا خیلی صحبت می کنند، من هم بر همین اساس گفتم که حرف نزنم و بیشتر عمل کنم.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 164 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:31

ما تقسیم کار کرده ایم هر کسی کار خودش رو می کند. بابا کار خودش رو می کند. اینها به من گیر داده اند چون می‌خواهند وظیفه اصلی ام را انجام ندهم. وظیفه من به عنوان مهدی هاشمی این نیست که رسانه های خبری را کنترل کنم. من وظیفه ای برایم تعریف شده که آن را انجام می دهم.

«ما تقسیم کار کرده ایم هر کسی کار خودش رو می کند. بابا کار خودش رو می کند. اینها به من گیر داده اند چون می‌خواهند وظیفه اصلی ام را انجام ندهم. وظیفه من به عنوان مهدی هاشمی این نیست که رسانه های خبری را کنترل کنم. من وظیفه ای برایم تعریف شده که آن را انجام می دهم.»؛ اینها بخشی از مصاحبه مهدی هاشمی با نیک آهنگ کوثر؛ روزنامه نگار فراری و ضد انقلاب است. مهدیِ بابا در فایل صوتی منتشر شده از این مصاحبه، با جدیت هر چه تمام تر سعی دارد با اثباتِ دشمنی خونی خود و خاندان هاشمی با نظام جمهوری اسلامی به این خبرنگارِ خرده پا و فراری، زمینه حمایت رسانه ای نیک آهنگ کوثر و دوستانش در رسانه های آنطرف آبی را برای خاندان هاشمی فراهم نماید. مهدی بابا اگر چه حالا به علل فسادهای امنیتی و اقتصادی کلانش در اوین است، ولیکن گویا تلاش های او برای تقسیم کار بین اعضای خاندان موثر افتاده است.

پس از توییت موشکی حاج آقا که به صورتی اتفاقی، کاملاً هم راستا با منویات ایالات متحده در مسیر خلع سلاح موشکی ایران بود، فائزه را باید فعال ترین عضو خاندان حاج آقا در این روزها دانست. دختر ارشد آیت الله این روزها بار مهدی محبوس را هم بر دوش می کشد. بر این اساس؛ مهدی بابا که پیش از این و در سال 88، نقش کلیدی در وضع تحریم های فلج کننده بر ضد جمهوری اسلامی ایفا کرده بود، حتماً باید از عملکرد خواهر فمینیست خود راضی باشد. فائزه طی روزهای گذشته و با دیداری که با جمعی از بهائیان ایران داشته است، پرونده فشارِ حقوق بشری غرب بر علیه ایران را کلید زده است. در همین راستا؛ میدل ایست آی (middleeasteye) با اعلام خبر دیدار اخیر فائزه هاشمی با بهائیان می نویسد:«آمریکا مصرانه از ایران خواست، رهبران زندانی بهائی را آزاد کند!» تقسیمِ کار بین خاندان هاشمی در دشمنی با جمهوری اسلامی واقعاً جواب داده است. علی الخصوص که احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در موضوع ایران نیز اخیراً خواستار توجه ایران به حقوق بهائیان شده بود.

همه اینها نشان دهنده آن است که هماهنگی ها و رایزنی های اعضای خاندان برای انجام ماموریت های محوله، در عالی ترین سطوح در حال انجام است و حلقه های واسط به خوبی نقش خود را ایفا می کنند. طرفه آنکه به فاصله ی کوتاهی از رسانه ای شدن دیدار فائزه خانم با بهائیان و بحث های رسانه ای پیرامون آن، دوستان آمریکایی هاشمی ها نیز به صورتی رسمی وارد گود شده اند. «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای گفته است، ما زندانی شدن بهائیان را محکوم کرده و از جمهوری اسلامی ایران می خواهیم آنان را فورا آزاد کند. در متن بیانیه مذکور می خوانیم:« ما با پیوستن به جامعه ببین المللی تداوم حبس این افراد را محکوم می‌نماییم و از جمهوری اسلامی ایران درخواست آزادی سریع آن‌ها و دیگر زندانیان عقیدتی در ایران را داریم.» ناظران سیاسی می گویند، کلید زدن این پروژه می تواند تلاشی از سوی آمریکایی ها برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران به بهانه حقوق بشر باشد. این مسئله البته بیش از آنکه به تحلیل شبیه باشد، به خبر می ماند و چندان شکی در آن نیست! این یعنی آنکه در پرونده اعمال تحریم بر علیه ملت ایران، فائزه نیز نقشی هم سنگ با مهدی بابا پیدا خواهد کرد.

بازخوانی اصلِ ماجرای این روزها و واکنش های شخص اکبر هاشمی و فائزه به این مسائل اما جای بحثی جداگانه خواهد بود. مسئله از این قرار است که فائزه خانم در یک هماهنگی غیرمترقبه! با گزارش حقوق بشری احمد شهید، سر از خانه ی فریبا کمال‌آبادی عضو ارشد بهائیت ایران-که برای مرخصی از زندان خارج شده‌ است- درآورده و عکس این دیدار را نیز در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته است. برخی تحلیل های ساده اندیشانه پیرامون این مسئله می خواهد روی دادن این همه هماهنگی بین خاندان هاشمی و دشمنان ملت ایران را نادیده گرفته، دیدار فائزه هاشمی با بهائیان در این مقطع زمانی بخصوص را یک اتفاق دوستانه و البته توام با برخی سهل انگاری ها(انتشار عکس دیدار در شبکه های اجتماعی) توصیف کند. واکنش حسین دهباشی به این مسئله در کانال تلگرامی خود، از این دسته تحلیل ها است. به نظر می رسد اثبات نادرست بودن این ادعا نیاز به صغری کبرا چیدن زیادی نداشته باشد. نگاهی به متن گفتگوی فائزه هاشمی با یورونیوز، همه چیز را روشن خواهد نمود.

فائزه که پیش از اینها و طی گفتگو با روزنامه فرانسوی فیگارو در سال گذشته، ارادتش به بهائیان را آشکار کرده بود، حالا به خبرنگار یورونیوز می گوید:«موضوع من نسبت به بهایی‌ها، موضوع حقوق بشری است. اینکه ما به‌عنوان دین این گونه تبعیض قائل شویم و این‌گونه ظلم بکنیم به بهایی‌ها و سایر گروه‌ها مثل اصلاح‌طلبان درست نیست. شما ببینید چقدر بچه‌های اصلاح‌طلب داریم که از دانشگاه‌ها اخراج شده‌اند و زندان رفته‌اند به این دلیل که از حکومت انتقاد کرده‌اند. اینها ظلم است در مورد بهایی‌ها هم همین است.» او در این بخش از مصاحبه، درواقع دارد به هماهنگی کامل خود با ادعاهای قریب الوقوع غرب در حوزه حقوق بشر ایران اعتراف می کند. داریوش سجادی؛ فعال اصلاح طلب مقیم آمریکا که پیش از این نیز بارها از روحیه فرعونی خاندان هاشمی انتقاد کرده است، موضوع را به صورت دیگری تحلیل کرده است. سجادی در تحلیلِ رفتارهای گستاخانه فائزه، نقش اصلی را به توهمات روشنفکری او و تمایلش به دیده شدن هر چه بیشتر پیوند زده است.

وی در کانال تلگرامی خود می نویسد:« ظاهراً صبیه ارشد هاشمی رفسنجانی مبتلا به  موود (Mood) خود خاص بینی شده اند. دختری که دوست دارد ولو به قیمت دهان کجی به نُرم های جامعه خودش را متفاوت و سنت شکن و آوانگارد نشان دهد بدون آنکه لوازم خاص بودن را داشته باشد! کسی که بدش نمی آید ادای «امیلی برونته» را درآورد اما بدلیل فقر بضاعت اندیشگی، ماجرا به همان ادا درآوردن محدود می ماند. اداهائی که به دل نمی نشیند و عمق پیدا نمی کند و در حد همان ادا باقی می ماند. اشرف؛ دو قلوی شاه هم به نوعی مبتلا به این سندروم بود اما با استعداد تر و تحمل پذیرتر از فائزه!» هر چه باشد، نمی توان وجود این همه هماهنگی آشکار بین خاندان هاشمی و دشمنان ملت ایران را نادیده گرفت. بخش دیگری از پرونده دیدار فائزه و دوستان بهایی اش در این روزها را حتماً بایستی به تقابلِ هاشمی پدر و دختر اختصاص داد! هاشمی این بار هم تقریباً مانند افتضاحِ توییت های موشکی خیلی زود برای ترمیم خرابکاری فائزه وارد میدان شده است.

سایت اصلاح طلب انتخاب برای اولین بار به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:«رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه فائزه اشتباه بدی کرده و بایدآن را تصحیح و جبران کند گفت: فرقه ضاله بهائیت یک فرقه استعمار ساخته و منحرف است که همیشه با همین انحراف شناخته شده و ما همیشه از این فرقه تبری جسته و می‌جوییم!» تلاش های هماهنگ هاشمی، انتخاب و دیگر رسانه های اصلاح طلب اما چند ساعت بعد با نقش آفرینی ویژه فائزه نقش بر آب شد. وی طی گفتگویی با یورونیوز-که بخشی از آن در ابتدای این گزارش آمد- گفت:« من کار خطایی نکرده‌ام که بخواهم مخفی بماند یا نگران باشم. پرسیدند عکس بگیریم؟ گفتم بگیرید چه اشکالی دارد؟ من کار خطایی نکرده‌ام و عادت هم به مخفی کاری ندارم خانواده ما اصلاً این‌طوری هستند و خیلی‌ها معتقد هستند چوب‌هایی که ما می‌خوریم و هزینه‌هایی که می‌دهیم به خاطر صداقت و سادگی‌مان است که نمی‌توانیم دروغ‌گو باشیم و تظاهر کنیم. الآن هم پشیمان نیستم.»

فائزه هاشمی اما شاید کمی-فقط کمی- در زمینه صادق بودن خود و خانواده اش اغراق کرده باشد. در میانه غلیان احساسات زنانه و کینه توزانه فائزه نسبت به جمهوری اسلامی، حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور نصیحت بدی به او نکرده است! آشنا در فیسبوکش می نویسد: «ای کاش آنانی که نام بزرگ­شان بر نام کوچک­شان غلبه دارد به جای انتشار تصاویر عید دیدنی­های پسا نوروزی، کمی هم در عواقب امور اندیشه و نصیحت پدر را آویزه گوش می کردند. کاش می دانستند که با این کار نه کمکی به میزبان کرده اند و نه باری از ایران برداشته اند!» واکنش جناب آشنا به عمل فائزه اما همانطور که انتظار می رود چیزی از نوع برخورد عطوفانه­ی! هاشمیِ پدر با دختر ناخلفش است و تمام! همه واکنش ها نسبت به اجرای وظایف فائزه در تقسیم کارهای خانوادگی شان اما چنین مهربانانه نبوده است. واکنش عموم مردم انقلابی، تشکل های اسلامی، بازاریان تهران، مراجع عظام تقلید و رئیس قوه قضائیه را باید در این گروه دسته بندی کرد.

صریح ترین واکنش مراجع تقلید به این مسئله از سوی فردی ظاهر شد که تا پیش از این در صدر اخبار سایت های اصلاح طلب و حامی دولت قرار داشت. امری که نهایتاً به تمسخر وقیحانه این مرجع تقلید توسط طرفداران فائزه در شبکه های اجتماعی منجر شد. آیت الله ناصر مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود در واکنش نسبت به این مسئله گفته بود: «منتظر بودم که ببینم آیا در این خصوص اعتراضی می‌شود یا خیر که دیدم خبری نیست تا اینکه شنیدیم پدر او اعتراض ملایمی داشته است و جای شکرش باقی است ولی باید پرسید چرا دیگران سکوت کردند. این اقدام از نظر قانونی جرم بوده و قابل تعقیب است و باید پیگیری شود.» هر چه هست، به نظر می رسد اکنون دوره ی جدیدی از زیستِ هاشمی ها با بهائیان، مجاهدین خلق، تحریم ها، بیانیه های حقوق بشری و مسائلی از این دست را پیش رو داریم. باید منتظر ماند و دید که این خاندان، این بار چگونه و تا کجا، در راستای تحریم ملت ایران توسط آمریکا و غرب، نقش آفرینی خواهند کرد!

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 183 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:31

فعالان اردنی در کمپینی از بیکاران برای خودکشی دسته‌جمعی مقابل دفتر نخست وزیری دعوت کردند.

فعالان اردنی در کمپینی از بیکاران برای خودکشی دسته‌جمعی مقابل دفتر نخست وزیری دعوت کردند.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه رای الیوم، فعالان اردنی در شبکه‌های اجتماعی کمپینی برای حمایت از افراد جویای کار راه انداخته و آنها را به انجام خودکشی دسته‌جمعی جهت تاثیرگذاری بر روند امور در این کشور دعوت کرده‌اند.

این فراخوان عجیب پس از آن انجام شد که سه جوان اردنی بیکار حدود 10 روز قبل با پرتاب خود از یکی از ساختمان‌های شهر امان، اقدام به خودکشی کردند.

این خودکشی جنجال بزرگی در محافل سیاسی، پارلمانی و رسانه‌ای اردن به پا کرده و توجه‌ها را بار دیگر معطوف مشکل بیکاری جوانان در این کشور کرد تا جایی که سمیر الرفاعی، نخست وزیر پیشین اردن خودکشی این سه جوان را زنگ خطری برای این کشور دانست.

فراخوان عجیب برای خودکشی دسته‌جمعی کاملا از اصول اخلاقی مردم اردن که در شرایط اقتصادی سختی زندگی می‌کنند،‌ به دور است.

تعداد و هویت افراد جویای کاری که به این اقدام تمایل دارند هنوز مشخص نیست اما تاریخ این خودکشی پایان ماه جاری میلادی و مکان آن مقابل دفتر نخست وزیری تعیین شده است.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 164 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:53